Regulamin serwisu MediClub wersja
Niniejszy Regulamin Serwisu MediClub (dalej jako „Regulamin”) określa zasady korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną pod nazwą „MediClub” („Usługa elektroniczna”) poprzez stronę internetową dostępną pod adresem www.mediclub.pl (dalej jako „Serwis”). Przed rozpoczęciem korzystania z Usługi elektronicznej Użytkownik ma możliwość zapoznania się z aktualnym brzmieniem niniejszego Regulaminu. Regulamin jest dostępny pod adresem www.mediclub.pl w sposób umożliwiający jego bezpłatne pobranie i zapisanie na urządzeniu Użytkownika w formacie PDF.
SPIS TREŚCI
3. Zasady świadczenia Usługi elektronicznej
4. Czynności techniczne składające się na zawarcie Umowy o Usługę elektroniczną
5. Korzystanie z Konta oraz pozostałych elementów Usługi elektronicznej
6. Okres obowiązywania Umowy o korzystanie z Usługi elektronicznej i usuwanie Konta w Usłudze
7. Funkcjonalności i interoperacyjności w ramach Usługi elektronicznej
8. Tryb postępowania reklamacyjnego i pozasądowe metody rozstrzygania sporów
10. Zmiana Regulaminu i postanowienia końcowe
1. Definicje
- Serwis – strona internetowa dostępna pod adresem mediclub.pl, poprzez którą można zarejestrować Konto i korzystać z Usługi elektronicznej.
- Dostawca - podmiot określony w §2 ust. 1 poniżej.
- Konsument – za konsumenta uważa się Użytkownika dokonującego z Dostawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową; postanowienia Regulaminu dotyczące Konsumentów/Konsumenta stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Konto – część Serwisu, za pośrednictwem której zarejestrowany i zalogowany Użytkownik może wprowadzać dane i zarządzać nimi a także uzyskiwać informacje o dokonanych zakupach w sklepie internetowym.
- Profil Użytkownika – część Konta Użytkownika, poprzez którą zarejestrowany i zalogowany Użytkownik może zarządzać swoimi danymi (w tym danymi osobowymi) w szczególności modyfikować dane w zakresie wskazanym na Koncie.
- Regulamin – niniejszy Regulamin udostępniony w formie umożliwiającej jego (nieodpłatne) zapisanie i odtworzenie oraz zapoznanie się z nim przez Użytkownika w dowolnym miejscu i czasie. Regulamin określa warunki funkcjonowania i korzystania z Usługi elektronicznej. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204. ze zm.).
- Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną na podstawie Regulaminu i poprzez strony Serwisu, na którą składają się elementy dostępne dla Zarejestrowanych Użytkowników („Usługa zamknięta”), jak i elementy dostępne dla Niezarejestrowanych Użytkowników („Usługa otwarta”). Na Usługę elektroniczną składają się m.in.: możliwość korzystania z Konta, Profilu Użytkownika, a także możliwość zawierania Umowy odpłatnej jako zalogowany Użytkownik na stronach internetowych sklepów internetowych.
- Towar – produkt sprzedawany przez sklep internetowy szczegółowo opisany w Karcie Produktu.
- Usługa – produkt sprzedawany przez sklep internetowy szczegółowo opisana w Karcie Produktu.
- Umowa o Usługę elektroniczną – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną (w ramach Usługi otwartej lub zamkniętej) zawierana – w oparciu o Regulamin – przez Dostawcę i Użytkownika w momencie wskazanym w § 4 Regulaminu.
- Umowa odpłatna – odrębna (względem Umowy o Usługę elektroniczną) umowa zawierana ze Sprzedawcą, której treść wynika z Regulaminu sklepu internetowego.
- Użytkownik – pełnoletnia (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) osoba fizyczna, korzystająca z Usługi elektronicznej.
- Zarejestrowany Użytkownik – Użytkownik, który utworzył Konto w Serwisie (zwany także członkiem MediClubu) oraz korzysta z Usługi elektronicznej jako zalogowany Użytkownik.
- Niezarejestrowany Użytkownik - Użytkownik, który korzysta z Usługi otwartej bez utworzenia Konta w Serwisie.
- Sklep internetowy / sklepy internetowe – sklep internetowy prowadzony przez Medicover sp. z o.o. (Dostawcę) lub Partnera Medicover (lista wskazanych sklepów dostępna jest pod adresem www.mediclub.pl).
- Regulamin sklepu internetowego - dokument określający zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywania Zamówień.
- Zamówienie – oświadczenie woli nabycia towaru lub usługi w Sklepie Internetowym wyrażone poprzez umieszczenie usługi lub towaru w koszyku i przejście do kolejnego kroku – „zamawiam i płacę”.
- Sprzedawca – przedsiębiorca, który za pośrednictwem Sklepu Internetowego oferuje Klientom swoje towary i usługi;
- Partner Medicover – podmiot wskazany na liście (która może ulegać zmianie) pod adresem: www.mediclub.pl, który współpracuje z Dostawcą w ramach realizacji Regulaminu (pojęcie Partner Medicover obejmuje łącznie Partnera wewnętrznego oraz zewnętrznego).
- Partner wewnętrzny – podmiot współpracujący z Dostawcą w ramach świadczenia usług i produktów medycznych m.in. prowadzący Sklep Internetowy.
- Partner zewnętrzny – partner Dostawcy umożliwiający Użytkownikom Dostawcy korzystanie z benefitów niezwiązanych z działalnością medyczną.
- Benefity – korzyści, jakie zapewnia Dostawca dla zarejestrowanych Użytkowników (członków MediClubu), m.in.: rabaty, promocje, zniżki etc. (aktualna lista benefitów dostępna jest pod adresem: mediclub.pl.
2. Zasady ogólne
- Usługa elektroniczna świadczona jest przez Medicover - Medicover sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres: Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa, tel. 48 22 592 70 00, faks 48 22 597 70 79, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000021314, NIP: 525-15-77-627, dalej jako „Dostawca”.
- Dostawca jest administratorem danych Użytkowników. Zasady ochrony prywatności, w tym danych osobowych oraz wykorzystania plików Cookies przez Dostawcę opisuje polityka prywatności dostępna pod adresem: www.mediclub.pl.
- Z Dostawcą można szybko i efektywnie kontaktować się pod wskazanym numerem telefonu: 500 900 550 dostępnym w dni powszednie w godz. 8-16 oraz przy wykorzystaniu poczty elektronicznej: mediclub@mediclub.pl. W przypadku kontaktu telefonicznego, koszty połączenia są zgodne z posiadaną taryfą, nie są jednak wyższe niż zwykłe koszty za wykonanie połączenia.
- Dostawca świadczy Usługi elektroniczne zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w tym Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Samo korzystanie z Usługi elektronicznej poprzez Konto jest nieodpłatne. Zasady płatności dotyczące Umowy odpłatnej określa Regulamin Sklepu Internetowego. Stroną Umowy odpłatnej jest Sprzedawca w rozumieniu Regulaminu Sklepu Internetowego.
- Rejestracja Konta umożliwia zawarcie Umowy odpłatnej bez konieczności podawania wszystkich danych osobowych przez Zarejestrowanego Użytkownika. W tym przypadku Użytkownik upoważnia Dostawcę do udostępnienia jego danych podmiotowi prowadzącemu Sklep Internetowy na potrzeby zawarcia Umowy odpłatnej. Rejestracja Konta w Serwisie MediClub nie jest warunkiem koniecznym zawarcia Umowy odpłatnej. Użytkownik może zawrzeć Umowę odpłatną bez tworzenia Konta w Serwisie (jako Niezarejestrowany Użytkownik).
- Zarejestrowany Użytkownik dokonujący Zamówienia w Sklepie Internetowym otrzymuje także Benefity. Dostawcą Benefitów może być sam Dostawca lub Partner Medicover (Dostawcy).
- Informacje o aktualnych Benefitach Użytkownik znajdzie na Stronach Sklepów Internetowych, a także pod adresem: mediclub.pl. Lista Benefitów i Partnerów jest zmienna – Użytkownik będzie odrębnie informowany o warunkach skorzystania z danego Benefitu m.in. terminu do którego można skorzystać z określonego Benefitu, a także o tym, kto jest dostawcą Benefitu – sam Dostawca czy Partner Medicover. Użytkownik będzie także informowany, czy do skorzystania z określonego Benefitu należy dokonać dodatkowych czynności lub spełnić określone wymagania.
- Usunięcie Konta nie oznacza utraty Benefitów w stosunku do zawartych już Umów odpłatnych.
- Jeżeli dostawcą usługi objętej Benefitem będzie Partner Medicover (a nie sam Dostawca), to Dostawca gwarantuje, że wskazany Benefit zostanie udzielony (w ramach odrębnej umowy łączącej Partnera Medicover i Użytkownika) ale na warunkach wskazanych na stronach www.mediclub.pl. Dostawca w szczególności gwarantuje, że Umowa odpłatna zostanie zawarta za cenę po rabacie (przeznaczonym dla Zarejestrowanych Użytkowników), nawet jeżeli Dostawca nie będzie stroną (jako Sprzedawca) Umowy odpłatnej.
3. Zasady świadczenia Usługi elektronicznej
- Użytkownik może korzystać z Usługi elektronicznej, w tym przeglądać treści zamieszczone w Serwisie na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Zakazuje się dostarczania przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym, o czym szczegółowo będzie mowa poniżej. Korzystać z Usługi elektronicznej może wyłącznie pełnoletnia osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych.
- Na Usługę elektroniczną składają się:
a) przeglądanie treści Serwisu jako Niezarejestrowany Użytkownik;
b) rejestracja Konta;
c) logowanie do Konta;
d) reset hasła do Konta;
e) przeglądanie i zmiana elementów Konta, w tym profilu Użytkownika (w zakresie wskazanym na Koncie Użytkownika);
f) przeglądanie treści Serwisu jako Zarejestrowany Użytkownik;
g) możliwość złożenia Zamówienia w ramach Umowy odpłatnej jako Zarejestrowany Użytkownik bez konieczności podawania wszystkich danych podczas procesu zakupowego;
h) możliwość dodawania (na Koncie) danych innych osób w celu ułatwienia składania Zamówienia w Sklepie Internetowym na rzecz tych osób;
i) przeglądanie (na Koncie) historii i statusu złożonych Zamówień;
j) możliwość usunięcia Konta (wypowiedzenia Umowy o Usługę elektroniczną);
k) możliwość otrzymywania powiadomień (drogą wiadomości e-mail lub SMS, komunikatów na stronie internetowej lub w przeglądarce, tzw. Web Push) dotyczących Benefitów, a także powiadomień, których celem jest podnoszenie świadomości w zakresie dbania o zdrowie.
- Elementy wskazane w pkt 2 a, b, c, d składają się na Usługę otwartą.
- Elementy wskazane w pkt 2 e, f, g, h, i, j, k składają się na Usługę zamkniętą.
- Dostawca zobowiązuje się przekazać – co najmniej raz w miesiącu kalendarzowym – informacje o wybranych Benefitach przysługujących Użytkownikowi.
- Treści przekazywane w ramach powiadomień dotyczące podnoszenia świadomości w zakresie dbania o zdrowie nie mogą być traktowane jako świadczenie usług medycznych (np. porada uwzględniająca specyficzną sytuację Użytkownika), chyba że wyraźnie zostanie tak oznaczona.
4. Czynności techniczne składające się na zawarcie Umowy o Usługę elektroniczną
- Aby korzystać z Usługi elektronicznej, należy mieć dostęp do internetu. W toku rejestracji Konta, a także korzystania z Usługi elektronicznej należy podawać prawdziwe dane.
- Aby korzystać z Usługi otwartej, należy zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu. Przed rozpoczęciem korzystania Użytkownik ma możliwość zapoznania się z treścią Regulaminu i pobrania go na swoje urządzenie (nieodpłatnie). Użytkownik zobowiązany jest przestrzegać postanowień Regulaminu.
- Rejestracja może następować:
- „tradycyjnie” – aby zarejestrować się w Serwisie należy podać dane osobowe, m.in. adres e-mail i utworzyć hasło Użytkownika.
- poprzez zewnętrzne usługi uwierzytelniania (Google/Facebook) – w tym przypadku Użytkownik rejestruje Konto poprzez zalogowanie się do zewnętrznego dostawcy – Google / Facebook – podając tam login i hasło. Wskazana opcja dostępna jest wyłącznie dla Użytkowników, dla których loginem w zewnętrznej usłudze jest adres e-mail.
- Przed zawarciem Umowy o świadczenie Usługi zamkniętej, Użytkownik akceptuje treść Regulaminu i potwierdza zapoznanie się z polityką prywatności (z możliwością pobrania w formacie PDF obu dokumentów).
- W obu powyższych przypadkach (wskazanych w ust. 4) po zaznaczeniu przycisku „zarejestruj się” Użytkownik otrzyma - na podany adres e-mail – link aktywacyjny. Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi Zamkniętej (Usługi elektronicznej) dochodzi w momencie zaznaczenia (kliknięcia) linku aktywacyjnego wysłanego na podany adres e-mail. Ważność linku wynosi 24 godziny; po tym okresie, w przypadku braku aktywacji Konta, jeżeli Użytkownik będzie chciał skorzystać z Usługi Zamkniętej, będzie musiał jeszcze raz przejść proces rejestracji Konta. W przypadku braku otrzymania wskazanego linku aktywacyjnego należy skontaktować się z Dostawcą przy wykorzystaniu danych wskazanych w § 2 Regulaminu.
- Niezwłocznie po zawarciu Umowy o Usługę elektroniczną (zamkniętą, tj. przeznaczoną dla Zarejestrowanych Użytkowników) Użytkownik otrzyma wiadomość e-mail na podany adres e-mail z potwierdzeniem akceptacji Regulaminu i zawarcia Umowy (w tym założenia Konta) oraz warunkami tej Umowy (Regulamin).
- Aby dokonać rejestracji Użytkownik musi mieć aktywne konto e-mail.
- Wskazany w czasie rejestracji adres e-mail identyfikuje Użytkownika w Serwisie. Na podany adres e-mail (login) może być założone tylko jedno Konto.
5. Korzystanie z Konta oraz pozostałych elementów Usługi elektronicznej
- Korzystanie z Konta uzależnione jest od:
- rejestracji Użytkownika;
- zalogowania do Konta.
- Z korzystaniem z Usługi elektronicznej łączą się typowe ryzyka związane z korzystaniem z internetu i usług online. Należy w szczególności chronić dostępu do swojego Konto poprzez odpowiednio mocne hasło. Należy także chronić dostęp do skrzynki e-mail podanej w czasie rejestracji Konta, ponieważ adres ten służy do identyfikacji Użytkownika przez Dostawcę (w tym przesyłania Użytkownikowi treści prawnych np. dotyczących zmiany Regulaminu). Hasło do Konta nie powinno być takie samo lub podobne jak hasło do wskazanej skrzynki e-mail. Dostęp do wskazanej skrzynki e-mail może być konieczny także do odzyskania dostępu do Konta. Informacje o sposobie tworzenia bezpiecznych haseł, a także ich przechowywania można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Danych Osobowych: https://techinfo.uodo.gov.pl/hasla-praktyczne-wskazowki-czy-naprawde-trzeba-zmienic-haslo-co-30-dni/
- Zakazane jest umożliwianie dostępu do Konta (np. poprzez udostępnienie loginu i hasła) innym osobom.
- Przypomnienie hasła do Konta następuje poprzez podanie adresu e-mail, który był wskazany w czasie rejestracji. Na ten adres e-mail przesyłana jest wiadomość umożliwiająca reset hasła. Reset hasła nie dotyczy przypadku autoryzacji Użytkownika poprzez usługę zewnętrzną (zob. §4 Regulaminu). W przypadku wątpliwości w tym zakresie należy się skontaktować z Dostawcą. Dotyczy to także utraty dostępu do konta w zewnętrznej usłudze uwierzytelniania (Google/Facebook), która służyła do tworzenia Konta.
- Powiadomienia dotyczące korzystania z Konta, a także statusy zawartych Umów odpłatnych będą przesyłane na adres poczty elektronicznej podany przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym.
- Użytkownik zobowiązany jest do powstrzymania się od:
- podawania nieprawdziwych danych osobowych, zarówno na etapie rejestracji Konta, jak i później w ramach korzystania z Konta;
- podawania i publikowania treści bezprawnych, nieprawdziwych, naruszających chronione prawem dobra osobiste osób trzecich, prawo autorskie i prawa pokrewne lub wykorzystania Serwisu w takich celach;
- publikowania treści reklamowych, których rozpowszechnianie w internecie jest zabronione;
- kopiowania, modyfikowania, rozpowszechniania, transmitowania lub wykorzystywania w inny sposób jakichkolwiek elementów Serwisu i baz danych udostępnianych w Serwisie, z wyjątkiem korzystania z nich w ramach dozwolonego użytku;
- podejmowania jakichkolwiek działań, które mogą utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Serwisu;
- udzielania dostępu do Konta innym osobom.
6. Okres obowiązywania Umowy o korzystanie z Usługi elektronicznej i usuwanie Konta w Usłudze
- Umowa o Usługę elektroniczną (zamkniętą) zawierana jest za pomocą środków komunikacji elektronicznej i obowiązuje przez czas nieoznaczony.
- Użytkownik ma prawo w każdej chwili wypowiedzieć Umowę o usługę elektroniczną (zamkniętą) wysyłając takie oświadczenie drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu lub zaznaczając odpowiednią opcję na samym Koncie. Dostawca w ciągu 72 godzin prześle mailowo potwierdzenie zakończenia świadczenia Usługi elektronicznej (na adres wskazany na Koncie).
- Zakończenie Umowy o Usługę elektroniczną nie wpływa na ważność lub skuteczność Umowy odpłatnej.
- W przypadku naruszenia Regulaminu (z winy Użytkownika) Dostawca ma prawo zablokować Konto (na czas do wyjaśnienia sprawy – nie dłużej niż 30 dni) lub nawet wypowiedzieć Umowę o Usługę elektroniczną (usunąć Konto Użytkownika) w trybie natychmiastowym. Wypowiedzenie umowy zostanie poprzedzone wezwaniem do zaniechania naruszeń z zakreśleniem terminu co najmniej 7 dni, chyba, że wypowiedzenie umowy ze skutkiem natychmiastowym jest niezbędne w celu zapewnienia zgodności usługi z przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
- Dostawca ma prawo zablokować treści lub Konto w przypadku otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności oraz niezwłocznie uniemożliwi dostęp do takich danych.
- W przypadku niekorzystania z Konta przez okres co najmniej 24 miesięcy Dostawca może wypowiedzieć Umowę o usługę elektroniczną (zamkniętą) z miesięcznym terminem wypowiedzenia.
- Dostawca może wypowiedzieć Umowę o Usługę elektroniczną (zamkniętą) – z 30-dniowym terminem wypowiedzenia – w przypadku likwidacji Serwisu.
- Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy o Usługę elektroniczną, o blokadzie Konta lub blokadzie konkretnej treści zamieszczonej przez Użytkownika zostanie przesłane na adres mailowy wskazany na Koncie (podany przy rejestracji), wraz z uzasadnieniem tej decyzji, chyba że blokada treści lub Konta następuje na żądanie uprawnionego organu, a przepisy zakazują przekazywania wskazanej informacji.
- Usunięcie Konta (zakończenie korzystania z Usługi elektronicznej) oznacza utratę dostępu do materiałów udostępnionych na Koncie (bez utraty prawa dostępu do swoich danych zgodnie z postanowieniami RODO). Pomimo usunięcia Konta Dostawca może przetwarzać dane osobowe Użytkownika m.in. w zakresie niezbędnym do realizacji uzasadnionego interesu Dostawcy, tj. w celu dochodzenia, ustalenia lub obrony przed roszczeniami, a także w celu wykonania obowiązków publicznoprawnych (np. podatkowych) – zob. polityka prywatności na www.mediclub.pl
- Usunięcie Konta przez Użytkownika nie wyłącza możliwości ponownej rejestracji przez tę samą osobę, chyba że Konto zostało usunięte przez Dostawcę z winy Użytkownika, a termin przedawnienia roszczeń z tytułu naruszenia Umowy o Usługę elektroniczną jeszcze nie minął.
- Użytkownik będący Konsumentem ma możliwość odstąpienia od Umowy o Usługę elektroniczną bez podawania przyczyny i ponoszenia kosztów w terminie 14 dni liczonych od dnia zawarcia Umowy. Niezależnie od tego Użytkownik może w każdej chwili wypowiedzieć Umowę, usuwając Konto w sposób wskazany powyżej. By odstąpić od umowy, Użytkownik będący Konsumentem powinien przed upływem wskazanego terminu powiadomić o tym Dostawcę w formie jednoznacznego oświadczenia, mailowo lub telefonicznie, lub drogą tradycyjnej korespondencji. W celu odstąpienia od umowy Użytkownik może skorzystać ze wzoru poniższego formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe (załącznik nr 1 poniżej). Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy o Usługę elektroniczną. W przypadku odstąpienia od Umowy Umowę uważa się za niezawartą, a wszelkie świadczenia stron ulegają zwrotowi (jeżeli były realizowane). Odstąpienie od Umowy o usługę elektroniczną nie wpływa na Umowę o korzystanie z Benefitu zawartą z jego dostawcą oraz nie wpływa na Umowę odpłatną.
7. Funkcjonalności i interoperacyjności w ramach Usługi elektronicznej
Korzystanie z Usługi elektronicznej w ramach Serwisu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system operacyjny Użytkownika następujących, minimalnych wymagań technicznych: posiadania dostępu do internetu oraz aktualnej wersji przeglądarki internetowej Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera lub Safari.
8. Tryb postępowania reklamacyjnego i pozasądowe metody rozstrzygania sporów
- Dostawca odpowiada – względem Użytkownika - cywilnoprawnie za naruszenie Umowy o korzystanie z Usługi elektronicznej (za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie). Zasady odpowiedzialności w przypadku Umowy odpłatnej (w tym za dostarczenie rzeczy wadliwej) określa Regulamin Sklepu Internetowego. W przypadku Benefitów udzielanych przez Partnerów Medicover, wskazani Partnerzy określają zasady korzystania z tych Benefitów w ramach odrębnych umów zawieranych z Użytkownikami dostarczanych przez Partnerów zewnętrznych. Nie ogranicza to odpowiedzialności Dostawcy za samo udzielenie Benefitu (np. rabat cenowy przeznaczony dla Użytkowników).
- Reklamacje mogą być zgłaszane przez Użytkownika na adresy:
- e-mail: mediclub@mediclub.pl
- do korespondencji tradycyjnej: Medicover sp. z o.o. „MediClub” Al. Jerozolimskie 96 00-807 Warszawa.
- Dostawca rozpatrzy reklamację i powiadomi Użytkownika o jej rozpatrzeniu niezwłocznie, nie później niż w ciągu 30 dni. W przypadku Użytkowników będących Konsumentami, jeżeli Dostawca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Dostawca przekazuje Użytkownikowi będącemu Konsumentem na papierze lub innym trwałym nośniku.
- W celu możliwie szybkiego rozpatrzenia, reklamacja powinna zawierać opis przyczyny reklamacji oraz dane pozwalające na identyfikację Użytkownika. W przypadku Użytkowników będących Konsumentami nie jest to jednak wymóg, a zgłoszona reklamacja zostanie rozpatrzona nawet bez tych elementów.
- Powyższe postanowienia dotyczące reklamacji nie wyłączają możliwości dochodzenia przez Użytkownika swoich praw zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w ramach postępowania sądowego czy pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, o czym mowa poniżej.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika indywidualnego będącego Konsumentem (w rozumieniu przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w tym kodeksu cywilnego) z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
a) http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
b) http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php,
c) http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Użytkownik indywidualny będący Konsumentem może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707, oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem e-mail: porady@dlakonsumentow.pl.
- Użytkownik indywidualny ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń zgodnie z zasadami określonymi na stronie www.uokik.gov.pl w zakładce „rozstrzyganie sporów konsumenckich” oraz z platformy internetowego rozstrzygania sporów dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ zgodnie z treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich).
9. Pomoc techniczna
Dostawca ma prawo do czasowej przerwy w świadczeniu Usługi związanej z wprowadzaniem zmian technicznych w Serwisie (dalej „Przerwa Techniczna”). Jednorazowa Przerwa Techniczna nie może trwać dłużej niż 24 godziny. Dostawca dołoży najwyższej staranności, aby Przerwy Techniczne miały miejsce w godzinach nocnych i trwały możliwie jak najkrócej.
10. Zmiana Regulaminu i postanowienia końcowe
- Dostawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z poniżej wskazanych ważnych przyczyn:
- jeżeli zmiana Regulaminu jest konieczna ze względu na zmianę przepisów powszechnie obowiązującego prawa, które mają bezpośredni wpływ na treść Regulaminu – odpowiednio w tym zakresie,
- zmian wynikających ze względów bezpieczeństwa, w tym mających na celu uniemożliwienie korzystania z usługi w sposób sprzeczny z przepisami prawa,
- wprowadzenia istotnych zmian w funkcjonowaniu Serwisu, w tym związanych z postępem technicznym lub technologicznym, obejmujących zmiany w systemach Dostawcy,
- zwiększenia przejrzystości postanowień Regulaminu,
- zmiany funkcjonalności, interoperacyjności i innych właściwości działania dostarczanych treści cyfrowych, takich jak: dostępność, ciągłość dostarczania oraz bezpieczeństwo w takim zakresie, w jakim te zmiany mają negatywny wpływ na dostęp do treści cyfrowych lub ich wykorzystanie.
2. Regulamin obejmujący zmiany wprowadzone zgodnie z ustępem poprzedzającym zostanie udostępniony Użytkownikom (dysponującym Kontem) na trwałym nośniku (na adres e-mail wskazany na Koncie) z 14-dniowym wyprzedzeniem, dając możliwość wypowiedzenia Umowy w trybie wskazanym w § 6 Regulaminu.
3. Zmiana Regulaminu nie może dotyczyć zawartych Umów odpłatnych.
4. Nie wymagają zmiany Regulaminu modyfikacje Serwisu, które nie ograniczają praw lub nie zwiększają obowiązków Użytkownika, a polegają na:
- zmianach technicznych związanych z podnoszeniem poziomu bezpieczeństwa (zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych) i poziomu funkcjonalności (w tym poprawianiem błędów);
- zmianach zwiększających zakres (np. dodatkowe Benefity) elementów Usługi elektronicznej.
- W sprawach nieuregulowanych w powyższym Regulaminie stosuje się właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej zawierana jest w języku polskim.
- Żadne postanowienie Regulaminu nie może być rozumiane jako wyłączające lub ograniczające prawa Konsumentów.
- Regulamin obowiązuje od 15.07.2022 r.
Załącznik nr 1 Formularz odstąpienia od Umowy (gdy takie prawo przysługuje)
Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od Umowy.
Adresat:
Medicover sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres: Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa, tel. 48 22 592 70 00, faks 48 22 597 70 79, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000021314, NIP: 525-15-77-627.
Oświadczenie o odstąpieniu (przykładowa treść):
Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od Umowy o świadczenie następującej usługi elektronicznej (Konto w serwisie MediClub).
Imię i nazwisko Konsumenta ..................
Adres Konsumenta (w tym adres elektroniczny) .................
Data zawarcia Umowy ……………….
Podpis Konsumenta (tylko, jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej) .............................
Data ..........................
Prezentowane informacje o charakterze medycznym powinny być traktowane jako ogólne wytyczne i nie zastępują one indywidualnej oceny lekarza w kwestii postępowania medycznego wobec każdego pacjenta. Lekarz, po dokładnym zbadaniu stanu pacjenta, ustala zakres i częstotliwość badań diagnostycznych oraz/lub procedur terapeutycznych, uwzględniając konkretne wskazania medyczne. Wszelkie decyzje medyczne są podejmowane w pełnym porozumieniu z pacjentem.